Je partner betrekken bij het binnengaan in je vagina

Wanneer je in staat bent om met je eigen vinger in je vagina te gaan, kun je je partner vragen om mee te doen in de oefening. Leg hem uit wat je tot nu toe hebt gedaan, en wat je van hem verwacht. Spreek samen af dat het doen van de oefening bedoeld is om meer vertrouwen te scheppen in het samen met seks bezig zijn. Het is niet de bedoeling om vanaf dit punt in snel tempo 'door te stoten' naar gemeenschap. Het is belangrijk dat je ook in deze fase gemeenschap helemaal uitsluit. Wanneer je dat met hem bespreekt mag je er gerust de nadruk op leggen hoe belangrijk het is dat je hem hierin kunt vertrouwen.

Het is voor onderstaande oefening niet vereist dat je seksueel opgewonden bent, maar het is ook belangrijk om de oefening te doen als dat wel zo is.

Stap 1:
Vraag je partner om voorzichtig je buitenste en binnenste schaamlippen aan te raken en te strelen. Als je vagina vochtig genoeg is kan hij verder gaan met aanraken van het gebied direct rond de ingang van je vagina. Met speeksel of een glijmiddel kan hij ervoor zorgen dat het niet gaat schuren en pijn doen bij langer aanraken. Als je je voldoende vertrouwd voelt, en dat hoeft zeker niet meteen de eerste keer dat je oefent zo te zijn, kan je hem vragen verder te gaan met stap 2.

Stap 2:
Hij maakt zijn vinger goed nat met speeksel of glijmiddel. Jij houdt je hand op zijn hand en kunt daarmee bepalen hoeveel druk je partner met zijn hand uitoefent. Hij brengt het topje van zijn vinger naar binnen. Geef met je vaginaspieren wat tegendruk door je voor te stellen dat je perst met plassen. 1 cm naar binnen is voor de eerste keer voldoende. Laat zijn vinger stil in die positie blijven, tenminste een halve minuut lang. Let goed op wat je zo voelt. Verteld dit aan je partner terwijl je oefent. Als het goed gaat kun je dit uitbreiden tot enkele minuten.

Stap 3:
Hou zijn hand vast als hij met zijn goed vochtige en gladde vingertop in je vagina gaat. Laat hem niet verder gaan dat tot aan het eerste kootje van zijn vinger. Als je vaginaspieren samentrekken laat je hem zijn vinger stilhouden en concentreer je je op de gewaarwordingen in je vagina. Gun je spieren de tijd om zich weer te ontspannen. Als je spieren niet vanzelf aanspannen probeer je met opzet die spieren samen te trekken en weer te laten ontspannen. Doe dat enkele keren totdat je voelt dat je zelf verder wilt gaan.

Stap 4:
Terwijl je zelf zijn hand stuurt en stopt vraag je hem om verder met zijn vinger in je vagina te gaan, telkens zover als je lichaamsreactie dat toelaat. Op het moment dat je de spieren voelt samentrekken zorg je dat hij net verder met zijn vinger naar binnen gaat. Ook nu weer laat je hem zijn vinger stil in die positie houden en ontspan je je spieren. Enkele malen aanspannen en weer loslaten is voldoende om de oefening te beŽindigen.

Stap 5:
Als je kunt toelaten dat je partner zijn vinger helemaal in je vagina brengt, vraag je hem om voorzichtig die vinger te bewegen. Hij kan zijn vinger in en uit bewegen. Ook voorzichtige ronddraaiende bewegingen kun je hem laten maken. Terwijl hij zo beweegt, span en ontspan je je vaginaspieren om zijn vinger. Als je je vertrouwd voelt, kun je zijn hand even loslaten.

Stap 6:
Herhaal de stappen 2 tot en met 5 terwijl je meer opgewonden bent. Let op het verschil met eerdere keren dat je dit deed. Gaat het gemakkelijker als je opgewonden en vochtig bent?

Stap 7:
Herhaal de stappen 2 tot en met 5 met twee vingers van je partner. Ook nu begint hij weer voorzichtig met het topje van zijn vingers, terwijl jij je hand op zijn hand houdt om hem te kunnen stoppen op het moment dat je dat wilt. Deze stap kun je beter alleen zetten als je voldoende opgewonden bent.